3 min read

Stroj času, predstieranie či disciplína? Päť rád ako odblokovať spisovateľský blok

Stroj času, predstieranie či disciplína? Päť rád ako odblokovať spisovateľský blok
Foto: Pixabay

Aj by ste písali, aj to nejde. Existuje na to presný termín – ako prezradil už titulok - spisovateľský blok. Zdá sa, že je to stav pomerne bežný. Aspoň taký dojem som získala z počúvania majstrov pera v kurzoch MasterClass.

Rada číslo 5. je asi najužitočnejšia. Aspoň z môjho pohľadu. Možno sa mi zdá taká dobrá i preto, že sama čosi podobné radím (najmä iným).

Okrem toho ľudia z novín sú zvyknutí na uzávierky – a tie bývajú kruté najmä v denníkoch. Istá miera disciplíny je im tak vlastná. Azda preto, táto rada vyslovene funguje – aspoň pre ľudí, čo sa ošuchli okolo novinárčiny.

Osobne sa teraz pasujem skôr s čímsi, čo som si sama pre seba nazvala „batoľací blok“. Ide o nadnesené pomenovanie pre málo pramálo voľných hodín spôsobených batoľaťom.

Lebo aj by som písala, aj je čo, a aj niet kedy...

Radu ako sa popasovať z nedostatkom času, som - žiaľ - nenašla. Všetci svorne omieľajú ako si treba vyhradiť pravidelný termín, nedať sa rušiť, písať presný počet slov atď. atď. … Človek by si aj vyhradil, ale...

Malé dieťa – i to bezproblémové, vyžaduje veľa - preveľa - času. Všetko, čo človek starajúci sa o mláďa robí, je tak rovné takmer zázraku. V podstate si kradne minúty alebo spánok :).

Takže radšej späť k tomu jednoduchšiemu – spisovateľskému bloku.

Tu je päť užitočných rád od Neila Gaimana, Dana Browna, Jamesa Patersona a Davida Mameta:

This post is for subscribers only